06 apr Wij zijn een challenger
Value added distributor Kappa Data heeft BlackĀBerry in 2020 als vendor toegevoegd aan het portfolio. Rubin Zwanenburg (Sales Manager Kappa Data), RafaĆ«l Lepoutre (Business Development Manager Kappa Data) en John Schaap (Senior Director Benelux & Nordics BlackBerry) over hun samenwerking, ambities en eigenwijze manier van werken.
De ambities van Kappa Data liegen er niet om. āOns doel is om binnen vijf jaar te groeien van 40 naar 100 milĀjoen euro omzetā, vertelt Rubin Zwanenburg, Sales Manager bij de value added distributor. āDat doen we door internationaal uit te breiĀden, waarbij we ons focussen op specialisatie. Wij zijn echter 100% channel georiĆ«nteerd en blijven ook in de toekomst opereren als value added distributor.ā
Zwanenburg omschrijft Kappa Data als een challenger, een uitdager in de markt. āWe zijn een beetje eigenwijs. We houden ervan om het gesprek aan te gaan en de klant te triggeren. We begrijpen de business van de klant. Het is heel belangrijk om mee te denĀken met de verdienmodellen van de partĀner en de klant uit te dagen het beste uit zijn business te halen. Wat je nu ziet is een verschuiving van een transactioneel naar een abonnementenmodel. We hebben specialisĀtische producten en diensten in ons portfolio die aansluiten op deze transitie.ā
āWe proberen groei te vinden voordat de concurrentie dat doetā, vult RafaĆ«l LepoutĀre, Business Development Manager Kappa Data, aan. āDat doen we aan de hand van tactische en strategische besprekingen met de partners. Wat ons onderscheidt is dat we de kennis en kunde in huis hebben om de klant te ondersteunen en ook trainingen en workshops faciliteren.ā
Prestatieverplichting
Heel veel bedrijven en organisaties gaan een inspanningsverplichting aan, vertelt Zwanenburg. āKort gesteld: āU vraagt, wij draaien.ā Het is bij ons echter mogelijk om een prestaĀtieverplichting af te spreken. Op het moment dat een product of dienst niet het gewenste reĀsultaat oplevert, gaan we geen overeenkomst aan. Op deze manier zorg je ervoor dat je een goed en inhoudelijk gesprek hebt met de partner en de klant over de oplossing. We geven er de voorkeur aan om het gesprek aan te gaan en niet āzomaarā met een voorstel te komen. De oplossinĀgen die wij bieden, kunnen dan ook soms verrassend uit de hoek komen!ā
Kappa Data en BlackBerry
BlackBerry is in 2020 als vendor toegevoegd aan het portfolio van Kappa Data. Lepoutre: āDaarvoor hadĀden we Cylance al in ons portfolio ā voordat deze werd overgeĀnomen door BlackBerry. De CylanceĀ producten met de typerende AI-Ātechnologie zijn nu perfect verweven in het securityportĀfolio van BlackBerry. We hebben als Kappa Data dus al een aantal jaren de kennis en ervaring in huis om samen met partners grote en kleine projecten uit te rollen Ā van de eerste productvoorstelling en Proof of Concept (POC) tot de uiteindelijke impleĀmentatie van de oplossing bij de eindklant.ā
John Schaap, Senior Director Benelux & Nordics bij BlackBerry: āBlackBerry bestaat inmiddels 37 jaar. Bij het grote publiek zijn we nog altijd bekend van de telefoons, maar dat is allang niet meer wat we doen. We zijn getransĀformeerd van een ādevice companyā naar een āsoftware security & services companyā. We speelden aanvankelijk in op de behoefte om je smartphone te managen met onze mobile device managementtools, later is dat geĀtransformeerd naar een mobile application managementtool, met een secure container waarin je je bedrijfsomgeving kon scheiden van je privĆ©Āomgeving. We hebben dit platĀform uiteindelijk doorontwikkeld tot een uniĀfied endpoint managementĀomgeving. Onze oplossingen zijn in staat om zonder signatures malware, virussen en andere narigheid te herĀkennen. Het is dus bijvoorbeeld niet nodig om elke dag virusupdates te downloaden; onze tools kijken naar het gedrag van software.
āOnze tools kijken naar het gedrag van software. Voorkomen is beter dan genezenā
Ons adagium is: voorkomen is beter dan genezen. De meeste securityĀoplossingen richten zich op detection & response, onze oplossing houdt bedreigingen tegen nog voordat deze de endpoint bereiken. Als er iets gedetecteerd wordt dat niet in de haak is, kun je desgewenst in de policy van je unified enpoint manageĀmentĀomgeving automatisch vervolgacties definiĆ«ren. Dat biedt grote kostenvoordelen.ā De oplossingen van BlackBerry worden veelal gebruikt in gereguleerde omgevingen, denk aan overheden en banken. āMaar we hebben ook een aparte divisie in het leven geroeĀpen voor de automotive industrie. Inmiddels rijden er meer dan 175 miljoen autoās rond die gebruikmaken van BlackBerry Āsoftware. Recent hebben we een samenwerking met Amazon gesloten, waarbij we een platform voor de beveiliging van zelfrijdende autoās ontwikkelen.ā
Cruciaal
Channel is voor BlackBerry van levensĀbelang. Schaap: āKappa Data als distriĀbuteur speelt daar een cruciale rol in. Channel is voor ons het āextended teamā. Als BlackBerry kunnen wij onmogelijk de complete markt bedienen. Het is dan ook erg belangrijk om goede partners te hebben, die toegevoegde waarde leveren. En dat is waar Kappa Data en BlackBerry bij elkaar komen.ā Rubin Zwanenburg: āBlackBerry is echt een Enterprise classĀoplossing en Kappa Data ondersteunt de partners in Nederland om die oplossing ook bij de kleinere organisaties te kunnen leveren en implementeren.ā BlackBerry biedt oplossingen aan zowel de bovenkant van de markt alsook aan het mkb. āHet is een misverstand om te denken dat BlackBerry een EnterpriseĀ-proĀduct pur sang isā, verklaart RafaĆ«l Lepoutre. āEen bijzonder gebruiksvriendelijke oplosĀsing als BlackBerry Protect en de Cyber Suite kan perfect worden geĆÆnstalleerd voor bijvoorbeeld 50 users. Zeker met onze geĀcertifieerde technici hebben we alle kennis in huis om partners te gaan ondersteunen bij de installatie en implementatie.ā
āOnbekend maakt onbemindā, benadrukt John Schaap. āHet is aan ons om de voorĀdelen van onze oplossingen Ć©n de samenĀwerking met Kappa Data voor het voetlicht te brengen.ā
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect 2 ā 2021]
Geen reacties